PA’dam zingt BACHS Goldbergvariaties

Maria van Nieukerken Partituur BACHS Goldbergvariaties

Maria met de gloednieuwe partituur!

Flyer Goldbergvariaties PA’dam met Vincent Bijlo

Interview Maria van Nieukerken & muziek uit Bachs Goldbergvariaties voor 16 stemmen en barokensemble

http://passaggio.radio4.nl/uitzending/261438/Passaggio.html  (minuut 31:26- 41:00)

Op 11 oktober 2014 is dit theatrale concert te zien in het Festival van Zeeuwsch Vlaanderen, daarna concerten in Den Haag (28 november), Amersfoort (30 november), Amsterdam (12 december) en Ede (13 december).

Kaarten bestellen? Stuur dan een mail aan info@padam.nu

Wilt u weten wat anderen ervan vonden, kijk dan op http://padam.nu/goldbergvariaties/recensies-en-reacties

Op deze website onder Beeld & Geluid vindt u audio-fragmenten.

bachas-leiden2

In de pauze componeert J.S. Bach/Vincent Bijlo verder aan de Goldbergvariaties, zangers van PA’dam assisteren hem als kopiist

Samen met PA’dam presenteerde Maria in mei een zestal voorstellingen met Bachs wereldberoemde, oorspronkelijk voor klavier bedoelde Goldbergvariaties in een nieuwe vocale én theatrale uitvoering!

Deze bewerking voor zestien stemmen en barokensemble plaatst Bachs geniale muziek tegen de achtergrond van het ‘gewone’ leven van de componist- tijdens de concerten vertolkt door schrijver/cabaretier/musicus Vincent Bijlo.

Tussen de variaties door ‘leest’ hij de brieven voor die Bach tijdens zijn leven heeft geschreven. Informatief maar ook met een knipoog, want PA’dam heeft sommige brieven aangepast aan de actualiteit

Voorafgaand aan ieder concert werd een workshop aangeboden waar het publiek niet alleen meer informatie kreeg over de bewerking, maar ook zelf zingend aan de slag ging!

slotroeping-leidenPA’dam en Accademia Amsterdam kondigen de dood van Bach aan.

Recensie

Klik hier voor een recensie van het Noord Hollands Dagblad.

Gustavo Trujillo, Maria en VincentBijlo- aan het werk! Gustavo Trujillo, Maria en Vincent Bijlo aan het werk!