OPmaat- Workshops voor Bedrijven en Teams

Onder de naam OPmaat verzorgt Maria van Nieukerken workshops rondom Leidinggeven en Groepsdynamiek voor bedrijven.

Dat kan als een training waar een kleinere groep intensief samenwerkt op de directe manier zoals musici en dirigenten dat gewend zijn. Maar ook een teambuildings-dag kan een geschikt moment zijn.

De parallel tussen een dirigent en een manager is niet moeilijk te trekken. … Laat u en uw team meenemen door Maria’s creatieve brein om de onderlinge samenwerking en persoonlijk leiderschap te versterken!

Maria in actie tijdens YGC Live feb14

Maria in actie tijdens het event Young Girls Community- Live

Iedere workshop wordt op maat gemaakt n.a.v. de wensen/ doelen van de uitnodigende partij. Van te voren worden deze wensen tezamen met een tijds- plan opgesteld en besproken. De workshop vindt in principe plaats op locatie van de uitnodigende partij.

Digiflyer OPmaat- Maria van Nieukerken

Elementen OPmaat

Centraal staat een aantal aspecten van het leidinggeven:

• een doel tot een gezamenlijk doel maken
  • inspireren, richting geven
  • presentatie
  • contact
  • concentratie

De basis zijn oefeningen die Maria heeft uitgedacht vanuit haar ervaring in de muziek- en theaterwereld.

Deelnemers gaan als dirigent aan de slag met de rest van de groep, oefeningen om te leren enthousiasmeren en motiveren, onder tijdsdruk kleine presentaties voorbereiden en presenteren, feedback geven aan elkaar op een goede manier.

Gezongen wordt er in principe niet…tenzij u en uw team dat graag willen.

Uitbreiding met werk-gerelateerde onderwerpen behoort tot de mogelijkheden.

Louter muzikale Workshop

Voor ieder soort groep en groepsgrootte, als inspirerend bedrijfs-uitje of onderdeel van een Teambuildingsdag

Doel: Elkaar beter en op een andere manier te leren kennen door met elkaar iets anders te doen dan gebruikelijk
Werkwijze: een uitgebreide warming up, samen zingen en de stem verkennen, een kanon instuderen, een eenvoudig klassiek of populair werk instuderen, een theatrale muzikale opdracht uitvoeren in kleine groepjes en deze presenteren aan elkaar.

Eventueel uit te breiden met een zangworkshop over ademhaling, het maken van een toon en lichaamshouding.