Kamerkoor Toonkunst Rotterdam-To See a World….

Zaterdag 19 maart, 20:15

Rotterdam, Hoflaankerk

To See a World…..

Pärt, Sandström, Tavener, Fauré en Mendelssohn

Kamerkoor Toonkunst Rotterdam o.l.v. Maria van Nieukerken

Volgend concert

Informatie

Zie de wereld in een zandkorrel en ervaar de verborgen schoonheid in het alledaagse. Deze eerste strofe uit het gedicht van William Blake inspireerde componist Sven-David Sandström tot het prachtige To See a World. Dit prachtige werk wordt door het Kamerkoor en Middenkoor van Toonkunst Rotterdam uitgevoerd in een concert dat dezelfde titel draagt. Een concert van klassieke en moderne liederen met als thema’s verlangen, hoop en liefde.

Het koor opent met Which was the Son of … van Arvo Pärt, een hedendaags en geliefd componist uit Estland. De tekst is een opsomming van de voorouders van Jezus (Lucas 3, v 23-38). Pårt componeerde dit in opdracht van de stad Reykjavik, geïnspireerd op de achternamen van de IJslanders. De eenvoud van het stuk maakt diepe indruk.

Met de Cantique de Jean Racine won de toen negentienjarige Gabriël Fauré in 1865 de jaarlijkse compositiewedstrijd van zijn school. Voor velen is dit lied een echte koorklassieker. Ook Sure on this shining night van Morten Lauridsen – een van de meest gezongen moderne koorcomponisten – en Herbstlied en Abschied vom Walde Felix Mendelssohn maken deel uit van dit concert.

Kom en droom weg bij dit betoverende programma op zaterdagavond 19 maart onder de bezielende leiding van dirigente Maria van Nieukerken. Maria begeleidt de zangers ook op de piano.

Kaarten: www.toonkunst.nl