PA’dam: Bach in Monnickendam

Zondag 16 april, 16:00 u

Grote Kerk, Monnickendam

PA’dam en het Nicolaas Consort o.l.v. Maria van Nieukerken, Wim Dijkstra, orgel
Solisten: Marta Loncar (sopraan) en Samuel Wong (bas)

Programma, o.a.:

Bach- Kantate 158 ‘Der Friede sei mit mir’
Buxtehude- Nimm von uns, Herr, du treue Gott (BuxWV 78)
Rheinberger- Abendlied

Entree: volwassenen €12,00, kinderen €1,00

Kaarten: www.bachinmonnickendam.nl

Bach in Monnickendam is de professionele concertserie van Waterland. Sinds 2004 organiseren dirigent Maria van Nieukerken en organist Wim Dijkstra jaarlijks ongeveer vijf concerten rond de muziek van Johann Sebastian Bach in de Grote Kerk in Monnickendam. Tijdens ieder concert klinkt een cantate van Bach, muziek op een van de monumentale orgels van de kerk, a capella koormuziek en instrumentale kamermuziek. Componist Gustavo Trujillo leidt ieder concert in met een toelichting op de muziek waarbij kamerkoor PA’dam en het Nicolaas Consort live voorbeelden zingen en spelen.

De zangers van PA’dam en de instrumentalisten van het Nicolaas Consort zijn allemaal professionele musici met een grote affiniteit voor de muziek van Bach. De concerten zijn zeer afwisselend en laagdrempelig. De duur is beperkt tot ongeveer een uur en de toegangsprijs is laag. De aansprekende toelichtingen van Gustavo Trujillo maken kenners en leken stap voor stap vertrouwd met de muziek van Bach. De Grote Kerk van Monnickendam is met zijn monumentale grootte, imposante uiterlijk en prachtige orgels een perfecte concertlocatie.