Korte Workshop Misa Criolla, zaterdag 21 november- Haarlem

Op zaterdagavond 21 november 2015 zingt het Haarlems Klein Koor samen met Alvaro Pinto Lyon en Grupo Los Criollos de bekende Misa Criolla en de Misa por la Paz y la Justicia van Ariel Ramírez.

Voorafgaand aan het concert geven Maria van Nieukerken en Grupo Los Criollos een workshop voor het publiek. Na deze workshop van een uur kunt u al een deel van de Misa Criolla zingen. Dat kunt u later op de avond, samen met het HKK, laten horen!
18:45 Workshop
20:15 Concert
Groenmarktkerk, Haarlem
Meer informatie & aanmelden: www.haarlemskleinkoor.nl

Misa Criolla

Ramírez schreef de populaire volksmis Misa Criolla in 1964, vlak nadat de katholieke kerk toestond de mis in de eigen taal te zingen. Deze mis is gebouwd op volkstaal en volksmuziek en heeft daardoor een aanstekelijk en swingend karakter; heel anders dan we gewend zijn bij kerkmuziek.

Misa por la Paz y la Justicia

De Misa por la Paz y la Justicia begint met een citaat uit het bijbelboek Jeremia, verwijzend naar de Dwaze Moeders van de Plaza de Mayo in Buenos Aires. Het toenmalige militaire bewind heeft deze mis dan ook meteen na publicatie verboden. De mis is bij ons veel minder bekend dan de Misa Criolla, maar Ramírez zelf beschouwde het als zijn belangrijkste werk.

Met dit Argentijnse concert viert het Haarlems Klein Koor, onder leiding van Martine des Tombe, zijn vijftienjarig bestaan.

Met medewerking van:
Grupo Los Criollos