Lekker Zingen in Zoom! Workshops Huismuziek

Maandag 8 maart (vol)
Maandag 22 maart
Maandag 29 maart
Opgeven via www.huismuziek.nl, kijk bij het Digitale aanbod

Tijdens het afgelopen coronajaar heeft dirigent Maria van Nieukerken zich toegelegd op het digitaal vormgeven van de essentie van het muziekmaken. Hoe kun je samenwerken als je elkaar niet tegelijk kunt horen? Voor Huismuziek geeft ze avondworkshops waarin samen lekker zingen centraal staat. We gaan onze stem en ons hele lijf gebruiken: eerst een warming-up vol leuke opdrachten en daarna werken aan een mooi stuk. We doen ook muzikale spelletjes en oefeningen zoals de Call Game en een kennismaking met Solfa. Heb je zin in contact met andere zangers die het samenzingen net zo missen als jij? Wil je ervaren wat er allemaal wél kan op het gebied van muziekmaken en jezelf als zanger ontwikkelen? Doe dan mee. Je krijgt de muziek vooraf toegestuurd om je eigen partij voor te bereiden. Aan het zingen van het stuk zal slechts een gedeelte van de workshop worden gewijd.

Er zijn drie workshops (8, 22 en 29 maart). Deelname aan alle drie de workshops wordt aangeraden, maar het is ook mogelijk en moeite waard om aan een of twee mee te doen. Voor elke workshop moet je apart inschrijven! Voorafgaand aan de workshop krijg je een van deze stukken toegestuurd: Mendelssohn: Abschied vom Walde, Brahms: In stiller Nacht, Gjeilo: Ubi Caritas.