Workshop Misa Criolla i.s.m. Grupo Los Criollos

Workshop/Scratchdag Misa Criolla o.l.v. Maria van Nieukerken, Alvaro Pinto & Grupo Los Criollos

Zaterdag 5 oktober 2014, muziekschool Groningen 14:00- 18:00

Meer info & aanmelden 5 oktober: http://www.koorpantarhei.nl/drupal/index.php?q=node/246

Deze workshops worden momenteel ook aangeboden voor andere werken van Ramirez: Navidad Nuestra en Misa por la Paz y la Justicia

Arpeggio organiseert samen met dirigent Maria van Nieukerken en Alvaro Pinto Lyon een aantal workshop/scratchdagen over de Misa Criolla. Een aanrader voor een koor wat van plan is om dit werk uit te gaan voeren, een uitgelezen kans voor dirigenten die zich willen verdiepen in dit stuk, maar ook erg leuk om ‘zomaar’ aan mee te doen!

Maria staat bekend om haar effectieve, aantrekkelijke en snelle manier van repeteren en Alvaro staat vanuit zijn achtergrond garant voor een authentieke behandeling van deze Zuid-Amerikaanse volksmuziek.

Na een muzikale verrassing door Los Criollos start Maria start met ‘body-percussion’ waarmee de basis is gelegd voor een dag waarin vooral ritme en plezier centraal staat. Samen met Alvaro geeft zij context over de herkomst van de ritmes en dansen waarop de Misa Criolla gebaseerd is. Iedereen danst het Carnavalito (Gloria) en de Chacarera (Credo) waarna telkens de verbinding met de partituur gelegd wordt. Gedurende de dag passeren alle delen uit de Misa Criolla de revue, wordt er deels in kleinere groepen gewerkt en krijgt iedereen de kans om de Bombo, Charango en andere instrumenten beter te leren kennen en uit te proberen. Ook is er natuurlijk aandacht voor uitspraak en betekenis van de Spaanse teksten. Aan het einde van de middag voeren de deelnemers samen met Grupo Los Criollos de Misa Criolla uit o.l.v. Maria van Nieukerken..

Dit optreden van de deelnemers in Latino sfeer, feestelijke tapas y bebidas zorgt voor een spetterende afsluiting van de dag!

Meer informatie: zie Flyer hieronder en www.arpeggio.nl

Flyer Workshops Misa Criolla