Storm & Liefde- met Koor-Opera over Ontrouw van Monique Krus

Kamerkoor Toonkunst Rotterdam brengt u in vervoering tijdens twee zinderende concerten onder leiding van dirigent Maria van Nieukerken. Hoogtepunt van de avond is de wereldpremière van Lippijn, een koor-opera over Ontrouw van componiste Monique Krüs.

In de stukken Ciel, Air et Vents van Escher, Zigeunerlieder van Brahms en Madrigal van Fauré wordt de natuur gebruikt als zinnebeeld van de liefde. En in The Beaufort Scale van Sallinen barst er letterlijk noodweer los!

Beleef deze vurige avond mee op :

Vrijdag 27 januari 2017- 20:15, Oude Wetering- De Spreng

Zaterdag 28 januari 2017- 20:15, Rotterdam- Pelgrimvaderskerk

• Beide dagen Workshop o.l.v. Monique Krus & Maria van Nieukerken

In deze workshop licht Monique Krüs haar compositie toe én studeren de deelnemers ook de ‘partij voor het publiek’ in! Want…: ook het publiek heeft een rol in deze koor-opera! Daarnaast kunnen de deelnemers zelf verschillende fragmenten zingen uit de opera. Wat is het verschil tussen een dramatisch gegeven spreken, roepen of zingen? Wat doet dit met jezelf, en hoe komt het over?

Kamerkoor Toonkunst Rotterdam o.l.v. Maria van Nieukerken

Anna van Nieukerken- piano

Krus- Lippijn – Wereldpremiere!

Escher- Ciel, air et vents

Brahms- Zigeunerlieder