Toonkunst Rotterdam

Toonkunst Rotterdam bestaat uit ruim 100 enthousiaste en gevorderde amateurzangers. Samen vormen zij het Grootkoor. Ongeveer 26 zangers zijn tevens lid van het Kamerkoor en repeteren op een tweede avond in de week aan eigen programma’s.

Het Grootkoor voert tweejaarlijks Bachs Matthaus Passion uit in de Doelen, daarnaast stonden afgelopen jaren Verdi’s Requiem, Brahms Ein Deutsches Requiem, Bachs Hohe Messe, Haendel/Mozarts Der Messias en vele andere grote werken op het programma. Bijvoorbeeld Tippetts A child of our time, uitgevoerd in o.m. de Gedaechtniskirche te Berlijn. Daarnaast werkt het koor samen met verschillende orkesten, zoals Collegium Delft en Sinfonia Rotterdam (Beethovens Symfonie IX).
Het Kamerkoor kent een zelfstandige avontuurlijke programmering en is tevens makkelijk inzetbaar voor evenementen of kleinere concerten.

Komende evenementen Toonkunst Rotterdam

Zaterdag 12 maart 2022: Scratchdag Matthaus Passion – meezingen! TKR Scratch-Mattha_us_Digitale flyer

Zaterdag 19 maart 2022- Concert Kamerkoor: To See a World….Flyer To see a world

Vrijdag 8 april 2022- 20:15, Laurenskerk : Concert Highlights Bach Matthaus Passion